Welkom bij Fred de Leeuw
Al 40 jaar lang importeur van Urbani truffels
Fred de Leeuw is samen met Urbani de voorloper van het professioneel conserveren van alle soorten truffel in glas of blik in alle denkbare maten door middel van de meest geavanceerde computergestuurde autoclaven (dit wordt ook wel eens shock, flash of freezing genoegd). Hierdoor wordt de truffel in enige seconden op een temperatuur van min 40 graden gebracht zodat er aan de structuur van de truffel geen schade ontstaat. Het voordeel van deze methode is, dat het los van de seizoenen kan worden aangeboden en dat de prijs gedurende het jaar ( van Mei tot Mei ) onveranderlijk is.
Daarnaast zijn er de z.g. derivaten. Dat zijn producten met een truffelsmaak, zoals truffelolie, – saus, -salsa, -meel, -boter, -kaas, -pasta etc., waarvan de olie en de salsa verreweg het populairst zijn.Het voordeel van de derivaten is, behalve dat van de conserven, ook , dat de prijs zeer gunstig is: door toevoeging t.w.v € 0,20 /0,30 kan men een gerecht rijk betruffelen. Let daarnaast op de mooie presentatie. Ook van belang is te weten, dat de truffelessence, die voor deze producten wordt gebruikt op basis is van een natuurlijk procédé, die door Urbani gepatenteerd is.
Over Urbani
Sinds 1852
Het verhaal van Urbani Truffels begint met Constantine Urbani in 1852, hij begon met de export van verse truffels uit Italië naar Frankrijk. De export werd snel uitgebreid naar andere landen, zoals Duitsland, Zwitserland en tevens andere regio’s in Italië.
Uiteindelijk was het Carlo Urbani – samen met de onschatbare hulp van zijn vrouw Olga – die het bedrijf organiseerde en marktleider werd. Dit door de aandacht puur te richten op de door hem geliefde truffeljagers. Hierdoor ontstond het grootste Internationale truffelconcern dat de wereld tegenwoordig kent.
De passie en liefde voor truffels is nog steeds de belangrijkste reden dat iedereen die bij Urbani werkzaam is zorgt voor het succes.
Paolo en Bruno Urbani; De zonen van Olga en Carlo Senior zijn de vierde generatie van het gezin. Ze hebben technologische innovaties en de meest authentieke tradities in het familiebedrijf kunnen combineren en de soorten producten van Urbani zodoende kunnen uitbreiden.
Paolo Urbani werd bekroont tot “Cavaliere del Lavoro” (De Orde van Verdienste van de Arbeid). Deze orde wordt ieder jaar op 1 juni aan veertig Italianen verleend voor hun verdienste in de ambachten, de industrie en de landbouw.
Vandaag de dag is het altijd nog Bruno die zich bezig houd met de inkoop van de verse truffels, zijn jarenlange ervaring en senioriteit is van groot belang voor de organisatie. De dochter van Paolo, Olga Urbani is de marketing specialist ongekend gedreven en op zoek naar de nieuwste trends. Zij zet het bedrijf voort met de gedachte goed van haar vader hoog in het vaandel.
De jongere generatie, door de wol geverfd en opgegroeid met het juiste truffelbloed maken nu al hun verdienste in het Urbani Imperium.
Carlo en Giammarco zonen van Bruno, Carlo verantwoordelijk voor de export en Giammarco voor de productie en de porcini afdeling. Francesco Loreti (Kiko) en Luca de zonen van Olga, het idee van TruffleLand komt van hen, het ondernemers DNA van hun vader en voorvaderen is duidelijk aanwezig.



Onze passie voor 3 truffelsoorten
De zomer- , winter- en witte truffels zijn het meest exclusiefst want deze herbergen het toppunt van smaak en geur!

Wist u dat...
De smaakstof van de truffel is zwaveldymethyl

Wist u dat...
Een houweeltje om truffels te zoeken in Frankrijk verboden is

Wist u dat...
De ‘Kalaharitruffel’ geen truffelsoort is